tirsdag den 8. maj 2012

Det vokser og det gror

Jeg har tilladt mig at eksperimentere lidt i år. Derfor er der mange af mine tomater som er blevet ret lange og ynkelige at se på! Derimod har den tomatplante, som jeg har pottet over i en stor selvvanderkrukke, haft det helt fantastisk godt. Mine auberginer kunne godt snart tænke sig noget mere jord, det samme gælder for mine chili og snackpeber planter. Jeg henter jorden på genbrugspladsen, og det ser intil videre ud som om de få planter som gror i den, ikke har noget imod det. Det spare mig for en masse penge, og besværd med at læsse sække over i bilen.





Mine Auberginer
skal have nyt hjem.
jeg ved ikke
om det endnu er
for tidligt at
stille dem i driv-
huset? De er jo ret
varmekrævende.


Den ene tomat som
var så heldig at
komme over i en stor
potte i tide! Der
er nu en lille bitte
grøn tomat på vej


Og her er de som
må lide en grum
skæbne. Jeg er
spændt på at se
om de arter sig
når de kommer ud
i ordnede forhold.


Jeg købte en kiwi
sidste år. Jeg aner
ikke hvad sådan en
fætter kræver, men
lige pt har den det
da vist meget godt.

2 kommentarer:

  1. DIne lange orangadeørr af nogle tomater skal bare plantes godt dybt, så skal de nok komme op og blive robuste og stærke. De slår nemlig rødder langs stiklen.
    Du kan godt begynde at hærde dem nu, et par timer ud hver dag. Så kan de komme ud / i drivhus om en uges tid.

    God fornøjelse.

    Auberginer, forresten!!! Orv, det vil jeg da også prøve. det bliver til næste år.

    SvarSlet
  2. Tusind tak for rådet! Jeg vil straks fylde jord i mine højbede i drivhuset, så der kan plantes dybe tomater :-) mht til auberginerne, så har de intil videre været nemme, så kan anbefales. Bare husk rigeligt med gødning i vækstperioden og varme!

    SvarSlet