onsdag den 16. maj 2012

Der sker ting og sager!

Alt eksplodere i grønt. Det er som at vågne op i et eventyr hver morgen. Jeg ligger først nu mærke til hvor meget forskel der egentlig er på de forskellige årstider. Før da vi boede i København, sansede jeg ikke forandringerne i naturen, på samme måde som jeg gør nu. Derfor er det også helt ekstraordinært fantastisk for mig, at kunne se hvordan det grønne nu overtager mere og mere for hver dag der går.
Jeg har rygene travlt på mit arbejde. Derfor går næsten alt min fritid med havearbejde og sammenvær med familien. Der er ikke så meget tid til spontane ture og udflugter.
Men lidt er det da blevet til. Her er et billede af min søn, taget søndag morgen, da han og jeg var på fisketur i Frederikssund. Vi fangede ikke noget, men det var så fantastisk at side der midt i stilheden og høre skoven vågne bag os.









På mit arbejde har jeg bygge et  minnedrivhus, jeg syntes at vi manler en plantekurv til når vi skal høste i drivhuset. Derfor lavede jeg denne primitive kasse i dag, sammen med en gruppe børn. Den skal selvfølgelig males, det bliver den på mandag.







Vi havde dette gamle bord stående på arbejdet. Børnene brugte det ikke rigtigt, så nu har jeg forvandlet det til en legekøkken, ved at save noget af benene af og betrække det med voksdug. Vi har flere borde stående, og nu er tanken så lidt, at jeg kunne bruge denne idé til at lave et plantebord/udekøkken i børnehøjde.








Vi mangler stadig at få lagt fliser i vores eget drivhus! Jeg glæder mig til mine agurker vokser op, og dækker for alle de baljer og krukker jeg har stående bag huset. Det er meningen at jeg vil bygge en opbevaringsboks til dem, som kan stå bag ved vores skur, men det bliver nok først til efteråret.



Mine tomater er efter råd herinde fra, blevet plantet dybt! Nu bliver det spændende at se, om de kommer sig, og vil fylde lidt mere. Der er en enkelt tomat på den ene. Den store vi har i stuen, har fået 17 tomater! De er på størrelse med coktailtomater lige pt, så med lidt held, kan vi høste de første i starten af juni.


Lige lidt stemningsbilleder.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar