søndag den 17. juni 2012

Hold da fast, så kom jeg endelig ind!

Det tog så kun en time at logge på grundet problemer med min kode, og med min computer! Jeg har ikke været så aktiv her på det sidste pga. sygdom. Det er ikke noget alvorligt, bare min galdeblære. Men den volder mig store kvaler, så jeg har ikke haft ret meget overskud, til hverken have eller opdatering her på bloggen. Men NU skal det være! Alt vælter jo frem. Det er første år jeg har drivhus, men det går heldigvis over alt forventning. intil videre har jeg ikke haft nogle skadedyr. Men jeg læste mig frem til, at man kunne udsætte rovmider i foråret, så kunne man forbygge på den måde. Om det er de små røde djævle der har gjort underværker i samarbejde med min rovederkop og min tudse, ved jeg ikke. Det kan jo også være at sygdommene først viser sig senere. I år har jeg jo valgt at satse på den spiselige have. Det er helt naturligt for mig, da jeg jo er mor til en dreng på 4, og gerne vil inddrage ham i havelivets glæder. Drenge er nu engang små mænd, så hvis de skal vælge imellem noget spiseligt, eller noget pynteligt vælger de jo gerne det første :-)Men her har i lidt billeder af min have og mit drivhus, som det ser ud nu.



Det skrider frem, vi
har høstet argurker
i en uge nu

Min lille hjælper
Bob er navnet :-)

Først år med ferskner
vi glæder os til at smage

Min aubergine i blomst



Vi kan snart ikke
komme ind i drivhust!



Salat, hvidløg
alm. løg
og lavendel.



Ærterne venter
på at jeg finder
en egnet plads
til dem.




Bønner, melon og ærter



Min melon



Selv Freddie kan ikke stå for duften af hyldeblomst



Det vælter frem

Årets første jordbær!
Sorten hedder Rumba,
og er relativ ny i Danmark.

Min Agurk i stuen er gået
helt amok! Det samme er
tomaten. Ingen af delene er
blevet tilført nogen former
for gødning, så det undre mig



Jeg havde lagt nogle
blomsterløg til spiring i noget
jord fra vores kompostbunke.
blomsterne kom aldrig,
men det gjorde disse tomater
sjovt nok! Nu får det lov til at
blive hvor de er. Så må de give
tomater eller lade være-



Den agurk jeg har i stuen
er en foræring fra min
svigermor.
jeg tror det er en drueagurk.
Det har jeg kunne læse mig
frem til i Camilla Plums nye
bog "Camillas køkkenhave"


Min tomat i stuen giver
rigtig mange fine tomater.
Vi nyder dem hver dag nu.

2 kommentarer:

  1. Sikke en frodighed overalt. Ser godt ud og du har da fine tomater og agurker allerede. Fin hjælper ham Bob - dem er jeg også glad for!

    SvarSlet
  2. Jeg kom lige forbi.
    Hvor ser det dog frodigt ud alt sammen.
    Fint billede af Bob.. Første gang jeg ser sådan en.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet